TEREN: Kopalnia Soli Wieliczka – Trasa górnicza cz.2 (05.2014)

Tak jak obiecałem zamieszczam z małym opóźnieniem drugą część fotorelacji z wycieczki do Wieliczki. Muszę jednak dorzucić małe sprostowanie; wybrałem się do kopalni po raz drugi (nie jest to ten sam wypad). Tak się zdarzyło, że udało mi się zapisać na dzień otwarty, dzięki czemu miałem możliwość darmowego zwiedzania trasy górniczej. Oczywiście nastawiłem się przede wszystkim na znalezienie okazów i w tej kwestii muszę przyznać, że miałem dużo szczęścia – wycieczka tym razem odbywała się znacznie szybciej niż poprzednia. Być może ze względu na darmowe zwiedzanie pominięto też kilka elementów, które były poprzednio bardziej rozwinięte. W każdym razie jest szansa, że to nie koniec ze zwiedzaniem Wieliczki. Obiło mi się ostatnio o uszy, że najprawdopodobniej będę miał okazję obejrzeć z bliska Kryształowe Groty. Jeśli tylko się uda, to kolejna relacja będzie właśnie stamtąd!




Makieta trasy


Wcześniej już wspominana „unijna winda”



Wykwity solne


Zaplatanie lin


Liny



Halit kalafiorowaty



Złoże bryłowe


Mur solny


Rynna odwadniająca



Ukotwienie ścian



Karta strzałowa





Żelazna szyna z XIX wieku


Transport urobku



Makieta kieratu



Widok na niedostępną komorę



Na zakończenie skok przez skórę

Niektóre ze znalezionych okazów:




„Włosy świętej Kingi”. Wielkość okazu: 127×72 mm



Anhydryt. Wielkość okazu: 114×54 mm


Anhydryt błękitny. Wielkość okazu: 60×38 mm


Halit włóknisty. Wielkość okazu: 71×52 mm


Sól bryłowa zielona. Wielkość okazu: 86×56 mm

This entry was posted in Lokalizacje, Ogólne and tagged , by Pieczar. Bookmark the permalink.

About Pieczar

Piotr Zając. Kolekcjoner minerałów, bloger. Magister inżynier geolog, absolwent krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej. Zawodowo Specjalista ds. Ochrony Środowiska. Członek SITPNiG, SGA, Mindat, PTTK. Moderator Polskiego Forum Geologicznego. Oprócz geologii hobbystycznie zajmuję się: - RetroGamingiem - Życiem Nowej Huty - Fotografią - Numizmatyką Sprzęt fotograficzny którym się posługuję: - Fujifilm Finepix S9600 + Raynox DCR250 - Sony NEX-6 - Fujifilm Finepix S5600 - Panasonic DMS-LS80

One thought on “TEREN: Kopalnia Soli Wieliczka – Trasa górnicza cz.2 (05.2014)

  1. Ja na razie miałam możliwość oglądać ten szyb tylko z zewnątrz i na ulotkach, więc Wasze posty były bardzo ciekawe. Zdjęcia zdecydowanie zachęcają do wizyty, ale widzę, że nie jesteście jakoś przesadnie zachwyceni.

Skomentuj

